רוצים לחיות חיים ארוכים? הנה 5 דברים שעליכם לעשות
זו לא שאלה, כולנו רוצים לחיות חיים ארוכים יותר, כעת גם מחקרים מראים שאם תעקבו אחרי הכללים הבאים יתכן וחייכם ישתנו
Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp

כשמדובר בענייני תזונה ופעילות גופנית, בכל פעם מגיח לו טרנד חדש, בין אם זה תרגיל מהפכני או מזון-על שעדיין לא שמעתם עליו. פעמים רבות יצא לנו להיתקל בכאלו שמזגזגים בין דיאטות שונות ומשונות, שבכל פעם מבטיחות לכם שתהפכו לרזים וחטובים תוך שבוע. הקפיצה הזו מטרנד אחד לטרנד אחר, אינה מועילה או בריאה, בעיקר אם אתם רוצים ליצור יציבות ומחויבות לאורח חיים מסוים. כדאי ליצור לעצמכם מטרות ברורות וזאת משום שזה יסייע לכם מאוד בשמירה על ההרגלים החדשים אותם אתם מנסים לאמץ. אין ספק שכל המודעות הזו תעזור לכם ברגעים הקשים וייצרו מוטיבציה עמוקה ומחויבות לאותה המטרה.

כמה שיותר מאלו | צילום: Photo by Randy Fath on Unsplash
 

עוד כתבות בנושא
מדוע גם ספורטאים נכשלים בדיאטה?
השמנה, מה הדיאטה האפקטיבית ביותר עבורכם?
רשמי: תזונה דלת פחמימות מומלצת לסוכרת סוג 2

אם המטרה שלכם היא לחיות חיים ארוכים ובריאים יותר, מחקר חדש שנערך על ידי T.H CHAN, בית הספר לרפואה ציבורית של הרווארד, מצא חמשה עקרונות שאינן קשורים לאופנות המתחלפות בתחום התזונה. המחקר פורסם ב-American Heart Association’s journal, והוא ניתח נתונים של למעלה מ-10,000 אנשים במשך 34 שנה. החוקרים בחנו את תוחלת החיים בקרב אנשים שהיו להם חמישה "גורמי אורח חיים בסיכון נמוך". החוקרים הגיעו למסקנה כי אם מפנימים את חמשת הגורמים הללו, ניתן להגדיל את תוחלת החיים באופן משמעותי ב-14 שנים בממוצע לנשים ו-12 שנים בממוצע לגבר.

חמשת גורמי הסיכון הנמוכים:

1. הימנעות מעישון: סיכון נמוך מוגדר ככאלו שמעולם לא עישנו.

2. שמירה על משקל תקין: סיכון נמוך מוגדר עבור מדד מסת גוף בטווח של 18.5-24.9 BMI, יחס משקל-גובה.

3. ביצוע פעילות גופנית באופן קבוע: סיכון נמוך מוגדר כפעילות גופנית בעצימות בינונית או גבוהה למשך של 30 דקות או יותר.

4. צריכת כמויות מתונות של אלכוהול. סיכון נמוך מוגדר כמחצית משקה אלכוהול אחד ביום עבור נשים וחצי עד שתי משקאות ביום לגברים.

5. שמירה על תזונה בריאה. סיכון נמוך מוגדר כצריכת תזונה עשירה בירקות, פירות, אגוזים, דגנים מלאים, חומצות שומן רב בלתי רוויות וחומצות שומן מסוג אומגה 3, צריכה נמוכה של בשר אדום ומעובד, הימנעות מצריכת משקאות ממותקים, סוכר, שומן טראנס ונתרן.

תזונה עשירה בירקות, פירות, אגוזים, דגנים מלאים | צילום: pixabay

הנתונים שעולים מן המחקר משכנעים לא רק בגלל כמות המשתתפים הגדולה שלקחו בה חלק והמעקב הממושך, אלא מפני שישנו תיעוד של 42,167 מקרי מוות במשך 34 שנה שנעשה עליהם מיקוד מיוחד בנוגע לאורח החיים שלהם. אנשים נוטים לבצע החלטות בנוגע לסגנון חייהם מסיבות רבות, אולם התמקדות בחמשת המרכיבים הללו יכולה לסייע לכם בהגדלת תוחלת החיים.

מחקר זה ללא ספק מדגיש את החשיבות של אימוץ הרגלים של חיים בריאים יותר לשיפור ואריכות חיים, אך יחד עם זאת חשובה גם סביבה תומכת וצריכת מזון בריא יותר על מנת לקדם אורח חיים וסגנון חיים בריא הרבה יותר. ישנם מספר דברים שאתם יכולים לעשות על מנת לשנות זאת: מהרגע בו החלטתם שאתם רוצים לבצע שינוי, התמקדו בשינוי אחד, אין צורך לאמץ את כל חמשת ההרגלים בבת אחת. הרצון לרוץ ולנסות לתקן את כל אורחות החיים שלכם יחד עלול להוביל לתסכול ותחושת כישלון, לכן הגדירו בכל פעם מטרות קטנות. לדוגמה, אם אתם שותים יותר מדי אלכוהול, מומלץ להתחיל ולהקטין את הכמויות, אך במידה ומטרה זו קשה עבורכם עברו למטרה אחרת שנראית לכם אפשרית וניתנת להשגה.

צריכת כמויות מתונות של אלכוהול | צילום: pixabay

מה עוד? אתם יכולים להחליט להוסיף עוד ירק אחד ופרי לתזונה היומית שלכם כהתחלה, או להוסיף עוד 30 דקות אימון ולבצע שגרת אימונים קבועה. אם הירידה במשקל היא המטרה שלכם, קצצו בין 250-500 קלוריות ביום. אם אתם נתקלים בקשיים במהלך הדרך, זכרו למה אתם עושים זאת, אתם יוצרים ברגע זה הרגלים שיכולים להוביל אתכם לחיים ארוכים ובריאים יותר.

ספרו לחברים

Share on twitter
Twitter
Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on facebook
Facebook
הכי חדש באתר
קבלו את הכתבות האחרונות

הירשמו לניוזלטר היומי שלנו